Конференція Високопродуктивні обчислення, Київ, 13-15 жовтня 2014

NVIDIA представляє технологію віртуалізації GPU-прискорювачів

21 травня 2012

На конференції з GPU технологій (GTC 2012) голова NVidia Jen-Hsun Huang здивував присутніх планами компанії відносно нових технологій, які дозволять виробникові GPU увійти до бізнесу хмарних обчислень. До кінця року NVidia та її партнери збираються запропонувати серверну платформу, яка зможе віртуалізувати прискорювачі на материнській платі для віртуальної десктопної інфраструктури (VDI).

Апаратне забезпечення буде створене на основі найновішої технології Kepler GPU, при створенні якої, очевидно, була закладена можливість розподілення обчислень для багатьох віддалених користувачів. NVidia сконструювала серверну платформу VGX з чотирма прискорювачами, спеціально побудовану для GPU-віртуалізації.

Ідея полягає у тому, щоб розмістити прискорювачі у серверах, де їх зможуть використовувати потужні графічні пакети типу інструментів 3D проектування, моделювання та інших програм, спрямованих на візуалізацію. Цільова аудиторія системи – це дизайнери та інші корпоративні користувачі, яким потрібні великі обсяги ресурсів і які переходять на тонкі клієнти. Оскільки знайдеться велика кількість таких користувачів, ця пропозиція знайде свого покупця.

До ідеї віртуалізації графічних прискорювачів розробників підштовхнуло розмаїття пристроїв, якими користуються люди, – від настільних комп’ютерів та ноутбуків до планшетних комп’ютерів та смартфонів.

Віртуалізований прискорювач у датацентрі працює на значно вищому рівні, ніж весь «архітектурний зоопарк», є надія на те, що він може зайняти свою нішу. І, враховуючи також те, що можна поставити набагато більше прискорювачів в один сервер, ніж в більшість персональних пристроїв, такі тонкі клієнти в найближчому майбутньому зможуть мати значну графічну потужність.

Материнська плата VGX разом з ПЗ, яке її обслуговує, підтримує до 100 одночасних сесій, в залежності від конкретної задачі. Компанія NVidia стверджує, що процес віртуалізації не викликає додаткових складнощів, а рівень затримки не більший, ніж можна очікувати на клієнтському пристрої.

Ложкою дьогтю на даний момент є те, що дана система не зовсім підходить для суперкомп’ютерних обчислень у хмарі. Рівень продуктивності прискорювачів на платі VGX досить посередній, не дивлячись на те, що самі обчислювачі належать до останньої серії Kepler.

За заявами NVidia на даний момент підтримується лише операції з плаваючою точкою одинарної точності, а рівень продуктивності, навіть для одинарної точності, менший, ніж у графічних ядер Kepler GK104, які встановлюються у ігрові прискорювачі GeForce GTX 680. Також технологія віртуалізації не може об’єднати кілька прискорювачів у один суперприскорювач, як в рамках одного сервера, так і між серверами.

Наразі NVidia займається перемовами з головними розробниками серверів, включаючи IBM, HP, Dell, Suрermicro та Cisco, а також хмарним хостером Amazon. З боку розробників програмного забезпечення партнерами NVidia можуть стати Citrix, Microsoft, VMware та Xen. Якщо все буде так, як заплановано, віртуалізовані прискорювачі з’являться у датацентрах ближче до кінця року.

Теги: CUDA, GPU, NVidia, віртуалізація, прискорювачі, технології, хмарні обчислення

Матеріали за темою:

Коментарі